dijous, 7 de maig de 2015

País imaginari: LAUGH

Em dic Lau. Laugh, en realitat. Per molt que a mi m'agradi tenir el nom del meu país, a la gent sembla que no, així que s'entesten en dir-me Lau. I tampoc em molesta, la veritat.

El meu país no té riqueses. Almenys, no de les tradicionals. Les cases s'amiden segons el nombre d'habitants, i els sous segons les persones a qui ha de mantenir el treballador. Per als oficis més difícils hi ha més persones, així que no s'hi han de matar gaire.

A Laugh hi ha uns paisatges preciosos. És això al que em refereixo quan dic que de riqueses sí que n'hi ha.
El meu lloc preferit és la Torre. Quin nom més rebuscat, eh? Però tot i que amb el nom no s'hi hagin esforçat gaire, amb la construcció i situació sí. És molt maca, i a cada pis es pot veure una vista diferent. És impressionant com pot canviar la percepció de les coses segons el punt des d'on es miri. És això el que per a mi simbolitza.

La gent de Laugh és també m'agrada molt. N'estic molt orgullosa. Tothom és molt amable i educat. És més, una de les grans diferències entre el meu país i altres és que tot està molt net sempre. Aquí el més important és ser agradables i atents amb els altres i, de fet, és el nostre lema: "la clau de l'èxit és, sens dubte, ser agradables amb la gent. Si així ho fem, podrem viure ben contents." A la bandera ho resumim, no us penseu que hi escrivim tota la parrafada, però a mi m'agrada més dir-ho sencer. M'encanta com sona quan ho diem tots a la vegada. Totes les veus es barregen i en formen una, tot i ser tan diferents. Això és el que passa amb els habitants d'aquest lloc: malgrat tenir tantes diferències, ens "barregem", formant el que nosaltres estem tan orgullosos d'afirmar que és casa nostra.

Us convidaria a que vinguéssiu a visitar-me, però tots sabem que no podeu. Així que, en comptes d'això, us animo a que feu tot el possible per a intentar que a casa vostra s'estigui tan bé com a casa meva. Us asseguro que no cal fer gaire res per a aconseguir-ho.

Laura Páez
1r D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada